Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Wendel - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Wendel - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

07-08-2010 KMstand: 7132 Meteora – Griekenland

We zijn begonnen aan de terugreis en die zal zo’n dag of 12 in beslag gaan nemen. Als alles gaat zoals wij willen zullen we woensdag 18 augustus weer in Nederland aankomen. En ik moet zeggen dat ik het minder erg vind dan gedacht..

Gisteren ochtend om 8uur ging de wekker en zijn we begonnen met het pakken van de auto. Iets wat niet helemaal meeviel. Gelukkig kwam onze huisbaas om 9uur aanrijden om afscheid te nemen en dat bleek verdomde handig! Met wat mannelijk inzicht hebben we de auto vol kunnen stampen en zijn we om half 10 weggereden.
De boot ging om 11uur en hoewel ik niet uitkeek naar het moment van vertrek is het tóch niet zo erg als gedacht. De terugweg zal namelijk erg veelbelovend gaan worden.
Om 18.00uur waren we in Piraeus en omdat dat een gigantisch drukke stad is besloten we een uurtje of 2 te gaan rijden en dan op zoek te gaan naar een hotel. Het begin verliep erg vlotjes, we vlogen over de snelweg, lekker muziekje aan en weer vol energie voor een leuke rit.
Na een burgertje bij de McDonalds vonden we het om 8uur tijd worden om op zoek te gaan naar een bedje en dus lieten we de tomtom alle hotels aangeven die we tegen zouden komen.
Dit waren er helaas niet zoveel als gedacht.. om 9uur reden we nog zonder ook maar 1 hotel te zijn tegen gekomen. We kwamen een langs een wat grotere stad en dachten dat we daar wel wat moesten kunnen vinden. Na een rondje te hebben gereden (en niets te hebben gevonden) gingen we is navraag doen en wat bleek.. Er staat daar niet 1 hotel. We wilden terug naar de snelweg, om dan nog maar een stukje verder te gaan rijden toen we interessante bordjes tegenkwamen: Zeus Village. Dat klinkt alsof er een bedje staat! We gooiden het stuur om, op weg naar Zeus Village. Daar reden we dan, in het donker, over onverharde wegen, langs begraafplaatsen, smalle bergweggetjes en doodlopende wegen. Lucie(tomtom) was opnieuw de weg kwijt en ook wij wisten niet meer wat we moesten. Dachten we eindelijk de snelweg te hebben gevonden.. reden we ernaast! Maar een oprit was er niet te vinden. De frustraties liepen inmiddels hoog op dus zijn we het opnieuw gaan vragen aan de locals. Na een té uitgebreide uitleg zijn we gelukkig de juiste snelweg weer opgereden. Waarna we 30km verder een echte stad in reden. Deze had wél hotels, en zelfs nog een bedje vrij voor ons. Het was me het avondje wel!

Vanochtend hebben we onze weg vervolgd en nu zitten we in Meteora. Ik heb nog nooit zoiets bizars gezien. Als ik uit het raam van onze kamer kijk zie ik de rotsen/bergen uit de grond omhoog schieten. Bovenop deze bizarre rotsblokken staan kloosters, waar je kan komen door vele trappen te beklimmen. We hadden Meteora al meerdere malen op google bekeken, maar dit hadden we niet verwacht. Ik bleef maar foto’s maken maar wat je hier ziet is niet over te brengen met een foto. We hebben bovenop een berg gestaan en even voelt het alsof je ‘on top of the world’ staat.
We hebben ook nog een bezoekje gebracht aan een klooster. Het stelde weinig voor, een kerkje en een museum (sorry mams, die heb ik gelaten voor wat t was), maar het uitzicht was wel prachtig. Wel knap trouwens hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om boven die rotsen iets te bouwen.
Ik heb sinds vanmiddag al meerdere malen uit het raam staan kijken, dit uitzicht krijg ik waarschijnlijk nooit meer..

Morgen gaan we weer verder dan rijden we naar de grens waar we Macedonië in zullen rijden. Deze hopen we in 1x door te kunnen rijden naar Servië waar we morgen avond willen gaan slapen. Ons oog is gevallen op een stadje genaamd Nis, wat toeristisch moet zijn. Het is zo’n 6uur rijden vanaf hier dus dat word ook weer een leuk ritje. Macedonië schijnt de Groene Parel van de Balkan te zijn dus dat beloofd ook nog wat..
Na Macedonië en Servië zullen we trouwens onze rit vervolgen naar Montenegro, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk en Duitsland. Daarna is Nederland weer aan de beurt. Ik ben benieuwd of ik het dan ook leuk vind om weer thuis te zijn..